Contact

17 de octubre de 2008

Canciones para el corazon

Hace un rato me entro algo de melancolia, realmente no lo se porque no tengo motivos para tenerla y me puse a escuchar canciones que escuchaba en mis tiempos de vida, canciones que me han llegando mucho al corazon y elegi algunos y parte de la letra de la cancion.

Slave to Love – Bryam Ferry

¡Que temazo!, esta cancion me llega mucho por ser el soundtrack de mi pelicula favorita Nueve Semanas y Media, iba a poner el video de la pelicula pero salen parte que no puede ser vistas para niños jajajajajjajaa… me hizo acordar algo, lindo recuerdo.

“Though your world is changing I will be the same.
Slave to love
slave to love”

Tonight is what it meant to be young – Fire Inc

Esta cancion es del soundtrack de la pelicula Streets of Fire, estaba en la escuela cuando salio, no me cansaba de escucharla ni siquiera de ver el video.

“But I don't see any angels in the city
I don't hear any holy choirs sing
And if I can't get an angel
I can still get a boy
And a boy'd be the next best thing
The next best thing to an angel
A boy'd be the next best thing”

It wish it would rain down – Phil Collins

El maestro de maestros, el señor Phil Collins, con unas de sus mejores canciones

“Though your hurt is gone
Mine's hangin' on inside
And I know, it's getting me through this
I've waited, and waited on your side
And I know, I know (I know)
I know I never meant to, never meant to
Never meant to cause you no pain
And I realize I let you down
But I know in my heart of hearts
I know I'm never gonna hold you again”

Against all odds – Phil Collins

Esta cancion te saca mares de lagrimas, un fenomeno de tema.

“How can you just walk away from me,
when all I can do is watch you leave
Cos we've shared the laughter and the pain
and even shared the tears
You're the only one who really knew me at all”

Borderline - Madonna

La reina del pop, cuando se inicio en el mundo de la musica con su primer video y cancion (pienso yo)

“Look what your love has done to me
Come on baby set me free
You just keep on pushing my love over the borderline
You cause me so much pain, I think I'm going insane
What does it take to make you see?
You just keep on pushing my love over the borderline”

Father Figure – George Michael

El ultimo que no podia es el señor George Michael que con esta cancion me cautiva, especialmente en el video original, se lo ve tan varonil, no pude ponerlo porque no mostraban los codigos en youtube.

“So when you remember the ones who have lied
who said that they cared
but then laughed as you cried
beautiful darling
don't think of me
because all i ever wanted
it's in your eyes baby, baby
and love can't lie, no.
(greet me with the eyes of a child)
my love is always telling me so.
(heaven is a kiss and a smile)
just hold on, hold on 
I won't let you go, my baby”

Bueno es todo, me largo…